Rate this post
دیدنی های کیش

با توجه به اینکه سفرهای خارجی امروزه هزینه زیادی را در بر دارند افراد ترجیح می دهند که از سفرهای داخلی استفاده کنند که بهترین گزینه سفر به جزیره کیش و بازدید از جاهای دیدنی آن می باشد. دیدنی های کیش بسیار زیاد می باشد که هر کدام جزو بهترین ها می باشند. یکی از مکان های دیدنی این جزیره دره پرتغالی ها می باشد که در بخش شمالی آن واقع شده است و علت نامگذاری آن به خاطر سکونت پرتغالی ها در این مکان می باشد.

به دلیل سرازیر شدن آب های سطحی به این بخش جزیره کیش تبدیل به یک منطقه سرسبز شده که افراد زیادی را به خود جذب نموده است.
دیدنی دیگر این جزیره پایاب کیش می باشد که یکی از گنجینه های تاریخی این شهر محسوب می شود که همجوار با آب می باشد. این مکان دارای کانال و دهلیزهایی با شیب تند بوده که در کنار چاه و قنات قرار گرفته و با چندین پله به سطح آب قنات نزدیک می شود.

قلعه جنی کیش از مکان های دیگر کیش می باشد که به صورت مستطیل شکل بوده که در گذشته به عنوان پاسگاه و محل خدمت سربازان مورد استفاده قرار می گرفته است.

برای دریافت تور ارزان مناسب کیش این مقاله را دنبال نمایید!

موزه خلیج فارس

دیدنی های کیش موزه خلیج فارس یکی از بزرگترین موزه مردم شناسی در جنوب کشور به شمار می آید که زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری جزیره کیش قرار دارد. این موزه دارای سه طبقه می باشد که طبقه همکف آن دارای فضای عمومی و خدمات کتابخانه و نمایشگاه می باشد.

طبقه دوم مربوط به بخش مردم شناسی است که شامل بخش بازار سنتی آزادسازی قلعه ها و صید و صیادی می باشد و طبقه سوم به بخش باستان شناسی و فرهنگی اختصاص داده شده است.

این ساختمان برگرفته از معماری سنتی هرمزگان می باشد که از این نظر بسیار حائز اهمیت بوده و مساحت این موزه بسیار زیاد است، به طور کلی ساختمان این موزه به نوبه خود بسیار نادر و گرانبها می باشد.

یکی از بخش‌های دیگر این موزه گالری بازار سنتی آن می باشد که وضعیت بازار را به خوبی به نمایش گذاشته، زیرا نقش بازار در انتقال فرهنگ و پژوهش های اجتماعی بسیار مهم می باشد.

موزه خلیج فارس

برای آشنایی با سوغاتی های کیش این مقاله را دنبال نمایید!

کشتی یونانی

دیدنی های کیش کشتی یونانی یکی از جاذبه های گردشگری دیگر جزیره کیش به شمار می‌آید که این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانیان مختلفی دست به دست شده است.

علت به گل نشستن این کشتی همچنان در هاله‌ای از ابهام وجود دارد که تا به امروز مشخص نشده است. اگر شما قصد دیدن این کشتی را دارید بهترین راه دسترسی استفاده از تاکسی یا اجاره خودرو می باشد. داستان این کشتی به گونه ای می باشد که ناخدای کشتی در روزگار جوانی برای سفر به جزیره کیش با یک دختر زیباروی آشنا شده که عاشق او می شود و به دلیل مخالفت خانواده کشتی را به ساحل می آورد و همین امر باعث می شود که کشتی بنشیند.

بعد از این اتفاق هیئت های مختلف به جزیره اعزام می‌شوند تا با بررسی کامل اوضاع راهکاری را برای خارج نمودن کشتی پیدا کنند و با وجود تلاش های بسیار زیادی بعد از گذشت چندین روز موفق به خارج نمودن کشتی نمی شوند، در نتیجه کشتی تا به امروز به حال خود رها شده است.

به دلیل امواج بسیار زیاد این کشتی دارای فرسودگی زیادی شده و در حال حاضر به محل زندگی موجودات دریایی تبدیل شده، در نتیجه امروزه دیگر کسی نمی تواند در داخل آن برود، زیرا امنیت آن قطعاً پایین آمده است.

در حال حاضر امکان بازدید از داخل کشتی وجود ندارد و امروزه تصویر داخلی این کشتی توسط غواصان حرفه ای گرفته می شود به همین منظور افراد عادی به هیچ عنوان نمی توانند نزدیک این کشتی بروند و همچنین به دلیل برندگی آهن ها نیز بسیاری از افراد نتوانستند بیش از حد نزدیک این کشتی شوند.

بیشتر گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می کنند لحظه های پایانی روز را به بازدید از این کشتی اختصاص می دهند تا از تماشای غروب آفتاب لذت ببرند و این کشتی در هر زمان از روز گزینه مناسبی برای عکاسان می باشد که یک یادگاری خوبی را برای خود به وجود می آورند.

در نزدیکی این کشتی مکان تفریحی بسیار زیادی ساخته شده است که از جمله آنها پارک های ساحلی می باشد. همچنین شما در این مکان می توانید به شتر سواری و اسب سواری نیز بپردازید.

کشتی یونانی

شهر باستانی حریره کیش

دیدنی های کیش جزیره کیش در میان اغلب مردم به عنوان یک جزیره تفریحی می باشد که دارای هتل ها و مکان های گردشگری بسیار زیادی می باشد، اما با این وجود این جزیره دارای مکان تاریخی زیادی نیز بوده که یکی از این مکان ها، شهر باستانی حریره کیش است که دارای معماری های بسیار زیبا و خاصی می‌باشد که در شمال جزیره کیش واقع شده است.

این شهر باستانی دارای مسافت بسیار زیادی می باشد که بعد از ویران شدن بندر سیراف توسط بازرگانان بنا شده است. بندر سیراف یکی از مهم ترین بندرها بوده که افراد زیادی برای تجارت به این منطقه می آمدند. شهر حریره یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی این جزیره به شمار می آید. این جزیره دارای خانه های اعیانی بسیار زیبا می باشد که توجه بیشترگردشگران را به خود جلب نموده است.

از بناهای موجود در شهر حریره، حمام می باشد که هر کدام دارای مساحت های بسیار کوچکی هستند که این حمام ها در نزدیک خانه های اعیانی قرار دارند و به نظر می رسد که برای استفاده شخصی مورد استفاده قرار می گرفته اند و همچنین به عنوان یک پناهگاه و راه فرار برای اهالی خانه بوده است.

از دیگر بناهای تاریخی که در شهر باستانی حریره وجود دارد می‌توان به شهر زیرزمینی کاریز اشاره نمود. این شهر به قدری جذاب و دیدنی می باشد که به شما توصیه می کنیم وقتی به این مکان سفر می کنید حتماً از آن دیدن نمایید. این بنای تاریخی دارای مکان تفریحی و همچنین مراکز خرید بسیار زیادی می باشد، به همین منظور اگر شما از دیدن مکان های تاریخی خسته شده اید می توانید از این مکان‌ها برای رفع خستگی خود استفاده کنید.

شهر باستانی حریره کیش

آب انبار دو قلو کیش

کیش یکی از مهم ترین مناطق گردشگری در حوزه خلیج فارس به شمار می آید. آب انبار دو قلو کیش یکی از جاذبه های دیدنی این جزیره به شمار می آید. این آب انبار ها دارای حوض می باشند که کاملاً مسقف هستند و در زمان قدیم برای جمع آوری آب های سطحی مانند آب های ناشی از بارندگی ساخته شده اند.

از آب های ذخیره شده در این آب انبار ها در زمان کم آبی استفاده می کردند که این آب انبارها دارای گنبد و بادگیر می باشند که روی پایه های آن نصب شده اند. بازسازی این آب انبار از معماری های یزد الهام گرفته شده است و به دلیل قرار گرفتن آن در مسیر آب های سطحی و همچنین ساخت و سازها، مکان امروزه بیشتر به عنوان مکان دیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته به دلیل اینکه این آب انبار دارای آب بوده هوای بسیار خنک و مطلوبی داشته ولی امروزه به دلیل اینکه هیچ گونه آبی در آن ذخیره نشده است، دارای آب و هوای معمولی می باشد.

نحوه کارکرد بادگیر های به کار رفته در این انبار ها به گونه ای می باشد که هوا از یک سمت وارد این بادگیرها می شود و همین امر باعث می شود که هنگام عبور از این مسیر باد خنکی وزیده شود. در این آب انبار ها روزنه های بسیار کوچکی روی سقف وجود دارند که باعث متعادل شدن هوا در فصل گرم می شود.

به دلیل اینکه جزیره کیش در منطقه گرمسیر قرار دارد، اگر شما قصد دیدن این آب انبار ها را داشته باشید بهتر است فصل خنک مانند پاییز و زمستان را انتخاب کنید و دلیل آن این می باشد که این آب انبار ها دارای آب نمی باشند، در نتیجه در این فصل ها دارای هوای بسیار مطبوعی می باشد.

آب انبار دو قلو کیش

درخت سبز کیش

دیدنی های کیش منطقه آزاد کیش یک جزیره بسیار زیبا می باشد که طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری را به خود اختصاص داده است. ساحل های مرجانی، اسکله های تفریحی، پارک های جنگلی و مراکز خرید گوناگون همگی از جمله مواردی هستند که خاطرات خوبی را برای مسافران به وجود می آورند. درخت سبز کیش یکی دیگر از جاذبه های بسیار دیدنی این جزیره می باشد که دارای قدمت بسیار بالایی بوده که به نوبه خود بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد.

دسترسی به درخت سبز کیش برای تمام افراد بسیار آسان می باشد، زیرا این درخت در فاصله چند کیلومتری شهر باستانی حریره قرار دارد. درخت سبز یک درخت انجیر معابد بوده که نام دیگر آن درخت لور می باشد. این درخت دارای ریشه بسیار عمیقی می باشد که همین امر باعث شده است که طول عمر آن بسیار زیاد شود.

این درخت در مناطق آب و هوای گرمسیر و شرجی رشد می کند، در نتیجه کیش بهترین مکان برای رشد آن می باشد. این درخت ها معمولاً نزدیک آلاچیق هایی که برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده اند کاشته می شوند و همچنین در مسیر این درخت ها انواع مختلفی از گل ها و همچنین نورپردازی های زیبایی وجود دارد که بسیار چشم نواز می باشند.

درخت سبز کیش

باغ پرندگان کیش

دیدنی های کیش قدم زدن در بین درختان و شنیدن صدای پرندگان یکی از تجربه های بسیار خوب می باشد که شما می توانید آن را در باغ پرندگان کیش تجربه کنید. این باغ یکی از جاذبه های گردشگری بسیار خوب برای دوستداران طبیعت به شمار می آید.

در بخش های مختلف این باغ پرندگانی وجود دارد که از سراسر نقاط جهان جمع آوری شده اند. باغ پرندگان کیش به دو قسمت اصلی تقسیم می شود که در یک قسمت آن پرندگان می باشد که در داخل قفس هستند و در قسمت دیگر پرندگان به صورت آزاد می باشند.

پرندگانی که در قفس هستند قطعاً از نوع پرندگانی می باشند که وحشی می باشند و یا به هر دلیلی نمی توان آنها را به صورت آزادانه رها نمود. در این بخش فضای سبز بسیار زیبایی وجود دارد که شما می‌توانید در لذت ببرید. پرندگانی که در داخل قفس و همچنین به صورت آزادانه وجود دارند، در محل زندگی آنها تابلوهای مخصوصی نصب شده که به معرفی کامل پرندگان می پردازد، در نتیجه این تابلو ها به صورت راهنما می توانند به شما کمک کنند.

یکی از پرندگان بسیار زیبایی که در این باغ وجود دارد توکان بوده که دارای منقار بسیار بزرگ و خوش رنگ می باشد. این پرندگان بسیار زیبا و باهوش هستند و رابطه صمیمانه ای را با افراد برقرار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خانه
ورود/ ثبت نام
تورها
اخذ ویزا