Rate this post
ویزای توریستی انگلستان

ویزای توریستی انگلستان

ویزای توریستی انگلستان: پذیرفته شدن درخواست برای افراد منوط به داشتن شرایط زیر است:

 ۱_ اثبات تمکن مالی و برخورداری از رفاه نسبی در مدت‌ زمانی که فرد در کشور انگلیس اقامت دارد و نیز توانایی تامین مخارج زندگی در مدتی که در این کشور ساکن است.

 ۲_ افرادی که قصد خروج از کشور خود را دارند و می‌ خواهند ویزای توریستی انگلیسی را دریافت نمایند باید ثابت کنند که به میزان کافی نسبت به سرزمین مادری و کشور خود علاقه و وابستگی دارند، این وابستگی در خانه و خانواده و داشتن شغل خلاصه می‌ شود.

 ۳_ در مدت اقامت فرد در انگلیس فعالیت‌ هایی که به انجام می‌ رساند باید در یک چهارچوب قانونی و مجاز بر طبق قوانین و مقررات کشور انگلیس باشد.

 ۴_ افرادی که به‌ جهت درمان بیماری به‌ دنبال اخذ ویزای توریستی در انگلیس هستند باید تمامی مدارک پزشکی بیمار را تهیه کنند و برای فراهم کردن بودجه ی مالی تمهیداتی را در نظر بگیرند.

 علاوه‌ بر آن اثبات این مسئله که پس‌ از اتمام دوره ی درمانی در انگلستان خاک این کشور را ترک می‌ کنند بر عهده‌ ی آنان است.

۴_ افرادی که قصد اخذ ویزای بلند مدت را دارند باید ثابت کنند که به هیچ وجه کاربری ویزای خود را تغییر نمی‌ دهند و در کل مدت‌ زمانی که در انگلیس حضور دارند کاربری ویزا ثابت باقی خواهد ماند.

انواع ویزای انگلستان

انواع ویزای توریستی انگلستان

کشور انگلستان به دلیل شرایط خاصی که هر کدام از متقاضیان اخذ ویزا دارند ویزای توریستی را در دسته‌ های مختلفی قرار داده‌ است تا بنا بر هدف هر فرد هر کدام از آنها را که مناسب شرایط خود دید انتخاب نماید.

به‌ هنگام تشکیل پرونده برای گرفتن ویزا باید تمام شرایط مختص به هر نوع از ویزای انگلستان را دارا باشید تا ویزا به شما تعلق بگیرد. انواع ویزای توریستی انگلستان عبارت‌ است از:

۱_ ویزای توریستی ازدواج انگلیسی: یکی از راه‌ های گرفتن ویزا در انگلستان ازدواج با یک شهروند انگلیسی است.

در واقع اگر هدفتان از این ازدواج اخذ ویزا باشد شرایط برای شما هموار است و می‌ توانید با این ویزا به کشور انگلیس وارد شده و یک مراسم ازدواج همان طور که خود می‌ خواهید برپا کنید.

۲_ ویزای توریستی استاندارد انگلیس: رایج‌ ترین و کاربردی‌ ترین نوع ویزا در انگلیس ویزای توریستی استاندارد است که اگر دارای چنین شرایطی باشید به‌ راحتی ویزا به شما تعلق می‌ گیرد: معالجه و درمان بیماری در یکی از مراکز پزشکی.

اهداف توریستی همیشه گزینه‌ ای مناسب جهت گرفتن ویزا است مثل ملاقات با خانواده و یا دوستان نزدیک و نیز سپری کردن اوقات فراغت و تعطیلات.

مشارکت در برنامه‌ های تعامل و تبادل دانشگاهی و همچنین برنامه‌ های تحقیقاتی. اهدافی که بازه ی زمانی کوتاهی دارند مثل اهداف تجاری که افراد برای عقد قرارداد و یا مشارکت در جلسات اداری دنبال می‌ کنند.

تحصیلات در مدت‌ زمانی کوتاه مثلاً تحصیلی که زیر ۶ ماه خاتمه یابد.

۳_ ویزای اولیای دانش‌ آموزان محصل در انگلیس: اگر پدر و مادری، فرزندی کمتر از ۱۲ سال داشته باشند که در مدارس بین‌ المللی انگلیس در حال تحصیل باشد می‌ توانند با اخذ ویزای اولیای دانش‌آموزان به انگلیس وارد شوند و فرزندشان را در دوران تحصیلی همراهی نمایند.

۴_ ویزای دعوت‌ نامه ی رسمی کار در انگلیس: این نوع از ویزا خاص افرادی است که در حوزه ای خاص، تخصصی عالی دارند مانند متخصصین ورزشی، استادان دانشگاه و یا وکلای حرفه‌ ای شرکت‌ ها.

این افراد به‌ طور رسمی توسط نهاد های مختلف انگلیسی به این کشور دعوت شده اند و تا زمانی‌که ویزای آنها معتبر است می‌ توانند در آن‌جا بمانند، البته تنها در حوزه ی تخصصی که بابت آن به انگلیس فرا خوانده شده‌ اند می‌ توانند همکاری کنند و به‌ غیر از آن مجوز کار در حوزه‌ ای دیگر را نخواهند داشت.

۵_ ویزای ترانزیت یا عبور از انگلیس: کاربرد این ویزا فقط برای عبور از خاک انگلیس و رسیدن به کشور مقصد است. جهت اخذ ویزای ترانزیت باید ثابت کنید که تمکن مالی لازم برای مسافرت به کشور مقصد را دارا هستید و پذیرش شما صورت می‌ گیرد.

مراحل دریافت ویزای انگلستان

مراحل گرفتن ویزای توریستی انگلستان

مراحل گرفتن ویزای توریستی انگلستان باید به‌ ترتیب و یکی پس‌ از دیگری انجام شود:

 در ابتدای کار باید یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید و فرم مربوط به تقاضای ویزای توریستی انگلیسی را به‌ صورت آنلاین و از طریق وب‌ سایت سفارت بریتانیا کامل و ارسال نمایید.

 فرم مربوطه به زبان انگلیسی است و باید حتما به انگلیسی نیز تکمیل گردد. تایمی که برای کامل کردن کردن هر آنچه مربوط به درخواست ویزا در نظر گرفته‌ شده است ۲۵ دقیقه می‌ باشد.

 نام این فرم VAF1A یا بازدید و اقامت کوتاه‌ مدت است. در همین مرحله هزینه ی اخذ ویزا را به‌ صورت آنلاین باید پرداخت کنید و زمانی را برای وقت سفارت تعیین نمایید.

 هزینه ی اخذ ویزای توریستی غیر قابل‌ بازگشت است و به هر علتی که با درخواست ویزای شما موافقت نشود مبالغی که پرداخت نموده‌ اید به شما عودت داده نخواهد شد.

در وقتی‌که از سفارت می‌ گیرید هیچ مصاحبه‌ ای با شما نمی شود و فقط برای کامل شدن کار هایی که مربوط به دریافت ویزا هست باید به سفارت مراجعه کنید، سپس باید به یکی از شعبات VFS Global رفته و مدارک مورد نیاز را تحویل دهید.

در دفاتر نامبرده کار هایی که مربوط به انگشت‌ نگاری و دریافت عکس شخص باشد نیز انجام می‌ شود. بعد از این مرحله اگر ویزای شما تحصیلی باشد برای انجام مصاحبه دعوت خواهید شد، اما در موارد دیگر درخواست ویزا به انجام مصاحبه هیچ نیازی نیست.

در بین افرادی که درخواست ویزای انگلیسی را دارند تنها رنج سنی ۱۴ سال تا ۷۹ سال به ثبت اثر انگشت نیازمند هستند. خردسالان و کودکانی که کمتر از ۱۴ سال سن دارند نیز باید به‌ همراه پدر و مادر خود به دفاتر مراجعه کنند، اما انگشت‌ نگاری در مورد آنها اجرا نخواهد شد.

پس‌ از تکمیل پرونده، اعلام نتیجه چیزی در حدود ۳ هفته زمان می‌ برد و اگر بنا به هر دلیلی با پذیرش درخواست ویزای توریستی شما موافقت نگردد اصطلاحاً به آن ریجکت ویزا گفته می‌ شود.

بهترین شهر های انگلستان کدام اند؟

بهترین شهر های انگلستان کدام اند؟

با آوردن نام انگلیس اولین شهری که به ذهن مخاطب می‌رسد شهر لندن است،.

درست است که این شهر به‌ عنوان پایتخت کشور انگلستان و نیز بخاطر خدمات رفاهی بالایی که برای شهروندان خود در نظر گرفته‌ است بسیار محبوب است اما انگلستان شهر های خوب دیگری نیز دارد که در ادامه به ذکر بهترین شهر های انگلستان خواهیم پرداخت:

 ۱_ بیرمنگام: پس‌ از شهر لندن پر وسعت ترین شهر بیرمنگام است که دارای تنوع فرهنگی بسیار بالایی می‌ باشد. وجود کانال‌ های آبی بسیار، زیبایی این شهر را چند برابر کرده‌ است.

 ۲_ آکسفورد: شهر آکسفورد یکی از بهترین شهر ها در حوزه ی دانشگاهی و مدارس است.

 از لحاظ رفاهی و امکانات شغلی و زندگی نیز رتبه ی بالایی دارد. همین‌ که دانشگاه آکسفورد در آن قرار دارد به بهترین شهر تبدیل‌ شده است.

 وجود خانه‌ های ادواردی و ویکتوریایی نیز که از قیمت بسیار گرانی برخوردار هستند از دیگر مشخصه‌ های آن است.

 ۳_ منچستر: با شنیدن نام منچستر بی‌ اختیار به یاد فوتبال و تیم منچستر انگلیس خواهید افتاد.

منچستر از شهر های بسیار مدرن و پیشرفته ی انگلیسی است که با وجود برج‌ های بلندی همچون بیتام دارای طبیعتی سبز و ییلاق‌ های شگفت‌ انگیزی است که شما را به خود علاقه‌ مند خواهد ساخت.

 ۴_ بریستول: این شهر دارای مردمانی با ملیت و فرهنگ‌ های گوناگون است و بیشتر خانه‌ های آن دارای معماری ویکتوریایی است که به زیبا تر شدن شهر دامن زده‌ است.

 ۵_ کنت: فاصله ی شهری کنت به لندن بسیار نزدیک است به‌ طوری‌ که می‌ توانید به‌ راحتی به لندن بروید و برگردید.

شهر کنت به نام باغ انگلستان نیز معروف است و برای سکونت و زندگی بسیار مناسب است.

وجود چندین دهکده ی بسیار زیبا و خط آهنی که اتصال شهر کنت به لندن را امکان‌ پذیر کرده‌ است، همچنین مدارس دولتی و غیر دولتی عالی، فروشگاه‌ ها و رستوران‌ های خوب، شهر کنت را به یکی از بهترین شهرهای انگلیس بدل کرده‌ است

مایل یه سفر به اروپای هستید پیشنهاد می کنیم مقاله ویزای شنگن را نیز دنبال کنید

هزینه های ویزا توریستی انگلستان

هزینه های ویزا توریستی انگلستان

هزینه های ویزای توریستی انگلستان شامل موارد بسیاری است که با توجه به جاذبه‌ های بی‌ شماری که این کشور در دل خود دارد مانند اماکن تفریحی، موزه‌ های مطرح، رستوران‌ ها و فروشگاه‌ های لوکس، پر هزینه و گران‌ قیمت هستند و برای گردش و تفریح قطعا باید قبل‌ از سفر خود برنامه‌ ریزی‌ های دقیقی را برای مخارج موجود در نظر بگیرید تا در میانه ی سفر به مشکل بر نخورید.

 هزینه‌ های مسافرت گردشگری به انگلستان شامل این موارد می‌ شود:

۱_ اولین مورد هزینه ی مسافرت مربوط به بلیط هوایی است که قیمت بلیط رفت‌ و برگشت به انگلستان ارتباط مستقیمی با خدماتی که ایرلاین‌ های مختلف ارائه می‌ دهند و نیز کلاس پرواز ها دارد.

 پس هر کس با توجه به میزان بودجه‌ ای که دارد می‌ تواند بلیط مورد نظر خود را خریداری نماید.

 هم‌ اکنون گران‌ قیمت‌ ترین بلیط رفت‌ و برگشت به انگلیس چیزی در حدود ۱۵۰۰ پوند و ارزان‌ قیمت‌ ترین بلیط ۵۰۰ پوند می‌ باشد.

 ۲_ دومین مورد هزینه ی اقامت شما در هر شبانه‌ روز است که با توجه به شهر مقصدی که انتخاب می‌ کنید متفاوت است.

 به‌ طور مثال لندن نه‌ تنها گران‌ ترین شهر انگلستان بلکه در کل اروپا است، همچنین انتخاب هتل و میزان و درجه ی خدماتی که به مسافران ارائه می‌ دهند در تعیین قیمت اقامت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در حال‌ حاضر هزینه یک شب اقامت در هتلی پنج‌ ستاره از ۱۳۵ پوند به بالا شروع می‌ شود.

 ۳_هزینه ی وعده‌ های غذایی در انگلستان بسیار متغیر است، زیرا این کشور دارای رستوران‌ ها و کافه‌ های بسیار گران‌ قیمت و لوکسی است که همواره به مشتریان خود غذا های با کیفیتی را ارائه می‌ دهند.

 پس انتخاب رستورانی که بتواند هزینه‌ های شما را مدیریت کند از اهمیت بسیاری برخوردار است، برای مثال صرف یک وعده ی غذایی در رستوران معمولی مابین ۱۴ تا ۶۰ پوند است.

null

دلایل ریجکت شدن ویزا توریستی انگلستان

پرونده‌ هایی که درخواست ویزای توریستی انگلیسی را دارند به دلایل زیر ریجکت می شوند:

۱_ مشخص نبودن علت سفر به کشور انگلیس و نپرداختن به جزئیات قطعا منجر به ایجاد ریجکت شدن فرد خواهد شد.

پس باید افسر ویزا را نسبت‌ به این‌موضوع به‌ خوبی روشن سازید که قصد شما یک سفر کوتاه‌ مدت و عدم کار کردن چه با دستمزد و چه به‌ صورت حضور داوطلبانه است.

۲_ متقاضی اخذ ویزای انگلیسی در پرونده‌ ای که به سفارت ارائه می‌ دهد باید مدارکی را مبتنی با پیوند عاطفی و خانوادگی خود با سرزمین مادری نشان دهد در غیر این صورت تنها یک برداشت می‌ شود و آن عدم بازگشت شخص به کشور خود است که نتیجه ریجکت شدن ویزا است.

۳_ شرایط و وضعیت مالی متقاضی بسیار حائز اهمیت است و در موارد بسیاری شک افسر ویزا را بر انگیخته خواهد کرد، به‌ طور مثال نگرانی مامور ویزا نسبت به این مسئله که شما توان مالی کافی برای سفر به انگلیس را نداشته باشید و قصدتان از این سفر کار کردن در این کشور باشد.

مورد دیگر اینکه چگونه کارفرمای فرد با مرخصی او برای یک مدت‌ زمان طولانی موافق بوده‌ است و شاید فرد کل پس‌ انداز خود را برای این سفر در نظر گرفته باشد.

مورد دیگری که شک‌ برانگیز است تردید نسبت به اینکه آیا این پول واقعاً متعلق به خود فرد است و منبع پول شخص از کجا تامین شده‌ است؟

تمامی مواردی که ذکر شد می‌ تواند باعث‌ و بانی ریجکت شدن شما گردد. پس باید اطلاعات صحیحی را نسبت‌ به وضعیت مالی خود به افسر ویزا بدهید.

۴_ مسافرت‌ های مکرر به کشور انگلیس یک نوع از ریجکت شدن است و راجع به اشخاصی است که ویزای توریستی مالتیپل انگلیس را دارا هستند.

البته این نوع ریجکت شدن می‌ تواند نسبت‌ به کسانی هم که سفر های زیادی در طول سال‌ های متوالی به انگلیس دارند اما مدارک معتبری از دلایل سفر خود ارائه نمی‌ دهند هم صورت بگیرد.

۵_ سفارت به‌ طور معمول تاریخچه ی مهاجرت و سفر هر شخصی را به‌ خوبی مورد بررسی قرار می‌ دهد و در این میان اگر فرد تجربه ی بسیار زیادی از مسافرت‌ های خود به کشور های گوناگون داشته باشد و یا همه ی شروط ویزا های این کشور ها را بداند این‌موضوع هم می‌ تواند موجب ریجکت شدن ویزای توریستی انگلستان گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خانه
ورود/ ثبت نام
تورها
اخذ ویزا