Rate this post
ویزا فرانسه

ویزا فرانسه

ویزا فوری فرانسه : یکی از پرتقاضا ترین ویزا ها در سراسر جهان می باشد به طوری که از سراسر جهان بسیاری از افراد علاقه مند هستند که با استفاده از انواع ویزا های موجود فرانسه، در این کشور اقامت کنند.

 کشور فرانسه از برترین کشور ها در دنیا می باشد که دارای شاخص کیفیت زندگی بالا می باشد. همچنین از کشور هایی می باشد که امکان تحصیل رایگان دارد ، به طوری که سالانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل وارد خاک این کشور می شوند.

 این کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین عضو حوزه شینگن می باشد به همین دلیل از مهم ترین شرایط اقامت در این کشور این است که شما باید یکی از انواع ویزای فرانسه را دریافت کنید.

شما با دریافت ویزای این کشور در واقع ویزای تمام 26 کشور عضو شینگن را نیز دریافت می کنید که از مهم ترین مزیت های ویزای فرانسه می باشد .

در ادامه این مقاله به ربرسی موضوع دریافت ویزای این کشور خواهیم پرداخت و عواملی همچون انواع ویزا ، مدارک اجباری برای ویزای فرانسه ، هزینه های درخواست ویزای فرانسه ، مراحل گرفتن ویزای فرانسه ، شرایط ویزای فرانسه با دعوت نامه ، ریجکت ویزای فرانسه را به طور خلاصه بررسی کنیم .

انواع ویزا فرانسه

انواع ویزای فرانسه

انواع ویزا فوری فرانسه که شما با استفاده از این ویزا ها می توانید در کشور فرانسه اقامت داشته باشید را برای شما بیان خواهیم کرد.

 برخی از شایع ترین روش های دریافت ویزا عبارت است از :

۱ ) ویزای توریستی فرانسه : یکی از محبوب ترین و آسان ترین را ها برای رفتن به فرانسه استفاده از ویزای توریستی این کشور می باشد ، در این نوع از ویزا فرانسه به گردشگران اجازه می دهد که برای حداکثر 3 ماه در بازه ای 180 روزه در این کشور اقامت کنند و در این کشور به گشت و گذار بپردازند .

در واقع هدف از این نوع ویزا سفرهای کاری و تجاری ، گردشگری ، بازدید از اقوام و دوستان و … می باشد و شما در طول این مدت اجازه فعالیت های اجتماعی همانند تحصیل و یا اشتغال را ندارید .

۲ ) ویزای تحصیلی فرانسه : کشور فرانسه یکی از بهترین و برترین کشور های اروپا و جهان برای تحصیل به حساب می آید. اصلی ترین علت ان نیز کیفیت آموزش بالا و همچنین هزینه های تحصیل کم و حتی رایگان دانشگاه های دولتی می باشد.

سیستم آموزشی فرانسه از برترین ها در دنیا می باشد و بسیاری از دانشگاه های این کشور در لیست بهترین ها قرار دارند  و سالانه افراد زیادی خواهان ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور می باشند.

 شما با توجه به مقطع تحصیلی خود می توانید با پذیرش گرفتن از دانشگاه های این کشور اقامت طولانی مدت این کشور را دریافت کنید و بعد از تمام شدن تحصیل نیز با دارا بودن برخی شرایط اقامت دائم را دریافت کنید .

 ۳ ) ویزای کار فرانسه : از دیگر ویزاهای پرطرفدار فرانسه ویزای کار می باشد.  بیشتر قوانین مهاجرت کاری و جذب نیروی کار خارجی کشور فرانسه همانند دیگر کشورهای عضو شینگن می باشد.

شما همچنان میتوانید مقاله ویزای فوری اسپانیا را ننیز دنبال نمایید

null

مدارک اجباری برای ویزای فرانسه

مدارک برای ویزا فوری فرانسه با توجه به نوع ویزای شما متفاوت می باشد ، اما به طور کلی شما باید برای دریافت هر کدام از ویزا های فراسه مدارک و شرایط زیر را دارا باشید:

۱ ) رسید پرداخت هزینه های ویزا : شما باید یک مقدار هزینه ثابت بر حسب یورو را پرداخت کنید که بعد از پرداخت به شما رسیدی داده می شود که باید ان را به افسران ویزا تحویل بدهید .

۲ ) فرم درخواست ویزای فرانسه : این فرم به صورت انلاین انجام میگیرد که باید چاپ شده ان را به سفارت تحویل دهید .

۳ ) اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی

۴ ) برنامه سفری و یا هدف از سفر : با توجه به نوع ویزا شما باید به طور کامل هدف خود را از سفر به این کشور برای افسران مهاجرت شرح دهید .

۵ ) اصل گذرنامه فعلی و کلیه گذرنامه های قبلی .

۶ ) ۲ قطعه عکس ۳.۵x۴.۵ که باید حداکثر برای ۶ ماه باشند .

۸ ) گردش حساب و تمکن مالی برای شش ماه اخیر برحسب یورو .

۹ ) نامه اشتغال به کار که در ان اطلاعات کامل اعم از حقوق دریافتی ، سمت شغلی ، تاریخ شروع به کار همه به طور کامل ذکر شده باشد .

۱۰ ) گواهی اشتغال به تحصیل برای افراد محصل .

۱۱ ) واچر هتل و بلیط رفت و برگشت

۱۲ ) ارائه اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی در صورتی که فرد دارای سند ملکی ( به نام خود ) باشد .

۱۳ ) ارائه اصل و ترجمه سند ازدواج افراد متاهل .

۱۴ ) رضایت نامه محضری والد برای مسافر‌های کم سن .

۱۵ ) ارائه اصل دعوت نامه ( در صورت وجود ) .

البته باز هم اشاره می کنیم مدارک همین موارد نیست و ممکن است هر یک از انواع ویزا ها مدارک لازم دیگر نیز را داشته باشید ، زیرا در صورت ناقص بودن مدارک و یا عدم داشتن شرایط لازم درخواست شما ریجکت خواهد شد .

null

هزینه های درخواست ویزای فرانسه

هزینه های ویزا فوری فرانسه نیز با توجه به نوع ویزایی که مد نظر شما است و قصد دارید ان را دریافت کنید متفاوت می باشد. به عنوان مثال افرادی که قصد دارند که برای ویزای توریستی کشور فرانسه درخواست دهند باید که  مبلغ شصت یورو که به همراه نه درصد به عنوان مالیات می باشد را به سفارت فرانسه پرداخت کنند و رسید ان را به افسر مهاجرت تحویل دهند.

 همچنین هزینه های دیگر مانند وقت سفارت نیز وجود دارد و یا هزینه های خروج از کشور و … . یا به عنوان مثال دیگر هزینه ویزای فرانسه 99 یورو می باشد .

همچنین شما باید علاوه بر این هزینه ، یک هزینه مجزا نیز برای خدمات کارگزاری وی اف اس و امور انگشت نگاری و عکس بیومتریک را پرداخت کنید .

اما باز به طور دقیق همه این هزینه ها بسته به نوع ویزا می باشد .

مراحل اخذ ئیزا فرانسه

مراحل گرفتن ویزای فرانسه

گرفتن ویزا فوری فرانسه دارای مراحلی می باشد که شما باید این مراحل را طی کنید. البته برخی شرایط خاص نیز وجود دارد که شما باید با توجه به نوع ویزایی که متقاضی ان هستید ان ها را انجام دهید .

شما در ابتدا برای دریافت و درخواست ویزای فرانسه باید که از طریق سفارت این کشور و یا vfs global اقدام به دریافت ویزا کنید  که افرادی که قصد دریافت خدمات وقت سفارت ، درخواست ویزا ، ویزای دیپلمات ، ویزا ی طولانی مدت ، خدمات پزشکی و .. . را دارند باید با استفاده از سفارت درخواست خود را ثبت کنند.

 اما دیگر درخواست ها مبنی بر دریافت ویزای خانوادگی ، توریستی ،‌تحصیلی ،‌کاری باید از طریق vfs global صورت بگیرد.

 بعد از اینکه درخواست خود را ثبت کردید در صورت تایید باید مدارک خود را تحویل دهید که در صورت دارا بودن شرایط لازم و همچنین کامل و معتبر بودن مدارک،  ویزا برای شما صادر می شود .

اگر از علاقه مندان به مهاجرت به اروپا هستید حتما مقاله ویزای مجارستان را دنبال نمایید

شرایط ویزای فرانسه با دعوت نامه

شرایط ویزای فرانسه با دعوت نامه

ویزا فوری فرانسه را می توان با انواع مختلف دعوت نامه دریافت کرد. در واقع در بین پروسه سنگین و مشکل دریافت ویزای فرانسه ، استفاده از دعوت نامه ها می تواند کار شما را بسیار روان تر و ساده تر کند.

‌ دعوت نامه ها می توانند که متفاوت باشند، برخی از رایج ترین دعوت نامه ها که افراد می توانند با استفاده از این دعوت نامه ها ویزای فرانسه را دریافت کنند عبارت است از :

 ۱ ) ویزای فرانسه با دعوتنامه خویشاوندی : دعوت نامه خویشاوندی  مربوط به شرایط خانوادگی شما می شود . در اولویت اول در این نوع ویزا ها که با دعوت نامه خویشاوندی داده می شود والدین یعنی پدر و مادر ، برادر، خواهر، مادربزرگ و پدربزرگ و … قرار دارند .

 ۲ ) ویزای فرانسه با دعوت نامه تحصیلی : نوع دیگر از دعوت نامه ها که با هدف تحصیلی صادر می شود ، دعوت نامه تحصیلی می باشند. این نوع از دعوت نامه ها از طرف دانشگاه و دیگر مراکز علمی برای فرد متقاضی صادر می شود که این به این معنا می باشد که فرد شرایط و نبوغ لازم برای تحصیل در فرانسه را دارد .

 این دعوت نامه می تواند کار شما را در دریافت ویزای تحصیلی خیلی ساده تر و راحت تر  کند .

 ۳ ) ویزای فرانسه با دعوتنامه تجاری : هدف از این نوع دعوت نامه سفرهای تجاری و سرمایه گذاری ها در کشور فرانسه می باشد و به منطور شرکت در همایش و کنفرانس های مختلف نیز در برخی مواقع صادر می شود .

اشاره کردیم که ویزای سرمایه گذاری دارای شرایط دشواری می باشد که در صورت عدم داشتن دعوتنامه کار شما بسیار سخت تر می شود .

رفع-ریجکتی-ویزا

ریجکت ویزای فرانسه

ریجکت ویزا فوری فرانسه از مشکلات و دغدغه های اصلی افرادی است که برای دریافت انوع ویزا های فرانسه اقدام کرده اند . ریجکت شدن ویزای شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما به طور کلی اصلی ترین دلیل کامل نبودن و اعتبار نداشتن مدارک شما می باشد .

 برخی از مهم ترین دلایل که باعث ریجکت شدن و رد شدن مدارک شما می شود عبارت است از :

 ۱ ) عدم توجیه درست افسران مهاجرت از برنامه سفر خود : یکی از مهم ترین مدراک لازم برای دریافت ویزای فرانسه داشتن یک برنامه و هدف مناسب از سفر به فرانسه می باشد و در صورتی که به صورت درست ارائه نشود ویزای شما ریجکت می شود .

 ۲ ) عدم دارا بودن تمکن مالی کافی : در صورت اینکه بودجه کافی برای تأمین هزینه سفر و همچنین مدت اقامت در فرانسه را نداشته باشید مدارک شما مورد پذیرش قرار نمی گیرد، زیرا گردش حساب و تمکن مالی برای شش ماه اخیر برحسب یورو از مهم ترین مدارک لازم می باشد .

۳ ) عدم وجود بیمه سفر مناسب : از مهم ترین عوامل دیگر نداشتن بیمه سفر می باشد .

 ۴ ) ارائه مدارکی که دارای اصالت نیستند : اگر هر یک از مدارک شما نامعتبر باشد به طور حتم ویزا و درخواست شما ریجکت می شود .

 ۵ ) داشتن سابقه کیفری : در صورتی که متقاضی دارای هر گونه سابقه کیفری باشد و یا در فعالیت های غیرقانونی یا جنایی نقش داشته باشد ویزای ان فرد ریجکت می شود  و …

شما در صورت ریجکت شدن می توانید که اعتراض کنید که اعتراض از حساس ترین مراحل است و دارای تکنیک های خاص می باشد و باید حتما توسط افراد دارای تخصص نوشته شود .

عاشق سفر به فرانسه هستید حتما مقاله تور فرانسه را نیز دنبال نمایید

صفحه قبل
ویزای فوری اسپانیا
صفحه بعد
اخذ ویزا انگلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خانه
ورود/ ثبت نام
تورها
اخذ ویزا