Rate this post
خیابان های معروف مجارستان

خیابان های معروف مجارستان بوداپست پایتخت مجارستان می‌باشد که مکان بسیار دیدنی است و به دلیل وجود خیابان‌های معروف بسیار زبانزد شده چون تعداد خیابان‌های مجارستان نسبت به خیابان‌های دیگر شهرها بیشتر است. ما در اینجا می‌خواهیم به چند مورد از خیابان‌های معروف مجارستان بپردازیم.

برای دریافت تور ارزان کیش این مقاله را دنبال کنید!

خیابان آندراشی (آندراسی)

یکی از خیابان‌های معروف مجارستان که بسیار دیدنی و زیبا می‌باشد به نام خیابان آندراسی است. ساخت و ساز خیابان آندراسی، در سال 1872 آغاز شد و در سال 1885 شکل واقعی خیابان را به خود گرفت. کاخ‌ها و خانه‌های سبک «نئو رنسانس» توسط معماران شناخته شده در آن عصر ساخته شده است.

این خیابان به میدان واروشلیگت متصل است. گردشگران و مسافران بسیار زیادی برای بازدید کردن از این خیابان تمام تلاش خود را می‌کنند تا شاهد تماشای نماهای بسیار زیبا و قدیمی که در دوران معماری رنسانسی ایجاد شده را مشاهده کنند. خانه‌ها و ساختمان‌های بسیار قدیمی را شما می‌توانید در این خیابان‌ها مشاهده کنید که دارای طرح‌های بسیار ظریف و بی‌نظیری هستند و به دلیل همین معماری‌های متفاوتشان مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته‌اند چون بسیاری از توریست‌ها برای کسب هنر و فرهنگ به کشورهای مختلفی سفر می‌کنند که این خیابان برای توریست‌ها بسیار جذاب می‌باشد.

شاید برای شما جالب باشد که این خیابان در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. شما می‌توانید مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید را در این خیابان مشاهده کنید. همچنین در این خیابان انواع مختلفی از مدارس قدیمی و دانشگاه‌های هنری، کافه‌ها و رستوران‌ها، انواع مختلفی از سفارتخانه‌ها، تئاتر و حتی سینما وجود دارد. شما برای بازدید می‌توانید این خیابان را در اولویت خود قرار دهید چون جاذبه‌های بسیار زیبا و برتری در این خیابان طراحی شده است.

این خیابان نسبت به خیابان‌های دیگر قدمت بسیار زیادی دارد چون انواع مختلفی از ساختمان‌های قدیمی وجود دارد و همچنین شما می‌توانید مدارس و دانشگاه‌های قدیمی که امروزه به موزه‌ها تبدیل شده را نیز مشاهده کنید.

بلافاصله پس از ساخت و ساز، اشراف، بانک‌داران، زمین‌داران و نجیب زادگان به این خیابان نقل مکان کردند. نام خیابان نیز از نام نخست وزیرآندراسی از اصلی‌ترین حامیان اصلی ساخت این خیابان گرفته شده است.

از دبگر خیابان‌های مجارستان می‌توان به خیابان‌های راکوتسی، واتسی، کرالی و هالر اشاره کرد. تمام این خیابان‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده‌اند و شما وقتی خیابان‌ها را از نزدیک مشاهده کنید متوجه می‌شوید که هر کدام از آن‌ها زیبایی‌های خاصی دارند که به دلیل معماری‌های متفاوتشان می‌باشد. مجارستان جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و از آن جایی که خیابان‌های متعددی دارد و هر کدام از آن‌ها به بهترین شکل ساخته شده به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. و شما با دیدن خیابان‌های مجارستان می‌توانید زیبایی واقعی را حس کنید.

برای دریافت تور ارزان قشم این مقاله را دنبال کنید!

خیابان هالر

خیابان های معروف مجارستان هالر یکی دیگر از خیابان‌های معروف می‌باشد که در منطقه نهم شهر بوداپست واقع شده است. این خیابان دارای راه‌های فرعی بسیار زیادی است که هر کدام از این راه‌های فرعی دارای زیبایی‌های بخصوصی می‌باشد. این طراحی فوق العاده، مورد توجه بسیاری از گردشگران واقع شده است چون چنین خیابانی در جهان بسیار کم است و همین امر، آن‌ها را هیجان زده کرده است.

این خیابان نام خود را از خانواده هالر به ارث برده است.این خانواده از نجیب زادگان بوده‌اند و مدت بسیار زیادی در دوران مدرن مجارستان و در این منطقه زندگی می‌کردند. امتداد خیابان هالر در حدود دو کیلو متری بوده که به سمت میدان ناگیوراد می‌رود. اولین منظره‌ای که در این خیابان توجه بسیاری از گردشگران و مسافران را توانسته به خود جذب کند درختان سرسبز و انبوهی است که در اطراف این خیابان قرار دارد و همچنین بوته‌های بسیار سرسبز و زیبایی نیز در حاشیه این خیابان رشد کرده است.

مهم‌ترین ویژگی این خیابان که آن را زبانزد کرده این است که در قسمت جنوبی این خیابان شما می‌توانید ساختمان‌های اداری بسیار زیاد و کوچک و بزرگی را مشاهده کنید که در روبروی این ساختمان‌ها شما می‌توانید بلوک‌های آپارتمانی زیبایی را مشاهده کنید. این خیابان به دلیل داشتن زیبایی‌های خاصش در معروف ترین خیابان‌ها قرار گرفته است. ساختمان‌های این خیابان یک نمای شیشه‌ای بسیار زیبایی دارند که در هنگام باران شما می‌توانید رنگین کمان‌های زیبایی را روی شیشه‌ها مشاهده کنید.

پهنای این خیابان‌ها بسیار زیاد است و انواع مختلفی از وسایل نقلیه از جمله اتوبوس و مینی بوس و بسیاری از ماشین‌ها به راحتی در این خیابان‌ها جا می‌شوند و به دلیل بالا بودن امتداد این خیابان شما به راحتی می‌توانید ماشین خود را پارک کنید. این خیابان به تازگی توسط معماران بازسازی شده و سنگفرش‌های بسیار زیبایی برای کف خیابان در نظر گرفته‌اند و همچنین یک طبیعت بکر نیز در حاشیه خیابان‌ها ایجاد کرده‌اند تا زیبایی آن را چند برابر کنند.

خیابان هالر

برای دریافت تور ارزان چابهار این مقاله را دنبال کنید!

خیابان راکوتسی

خیابان های معروف مجارستان مجارستان یکی از زیباترین شهرهای دنیا می‌باشد که دارای محله‌ها و خیابان‌های گوناگونی بوده و به دلیل داشتن فواره‌های آب، بناهای تاریخی و نقاشی‌های متنوع، سالانه هزاران گردشگر خارجی و داخلی را به خود اختصاص داده است.
راکوتسی از جمله خیابان و مکانی می‌باشد که در کشور مجارستان قرار دارد و خیابان و میدان‌های بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است همچنین دارای کافه‌های زیبا در کنار پیاده رو و معابر سنگفرش شده و چراغ‌های کنار خیابان‌ها بوده که همگی زیبایی و جلوه خاصی را به این شهر می‌بخشند. به گونه‌ای که شما برجسته‌ترین آثار هنری و معماری را می‌توانید در جای جای کشور مجارستان مشاهده نمایید.

محله‌ها و خیابان‌های مشهوری در شهر مجارستان وجود دارد و دور تا دور آن را ساختمان‌های دیدنی و آثار تاریخی احاطه نموده‌اند. در این خیابان اداره پست، تئاتر ملی و موسسه سینماگراف که مشهورترین سینما می‌باشد وجود دارد. این خیابان برای افرادی که هنر را دوست دارند بهترین گزینه بوده و می‌توانند ساعت‌های زیادی در این خیابان قدم بزنند و از جاهای تاریخی آن لذت ببرند و خاطرات بسیار خوب و به یاد ماندنی را برای خود به وجود آورند که قطعا این همه زیبایی را در هیچ جای دنیا پیدا نخواهند نمود. این خیابان دارای آرامش خاصی می‌باشد به همین منظور شما به مدت چند ساعت می‌توانید در این خیابان به آرامش فکری برسید و از دغدغه‌های روزمره به دور باشید.

این خیابان در جهت شرقی غربی از وسط شهر عبور می‌کند. در سال ۱۸۸۴ به سبک امروزی باسازی شد و معماران برای جذب توریست از معماری‌ها و نماهای بسیار زیباتری استفاده کردند که این امر باعث شد زیبایی خیابان دوچندان شود.

مهم‌ترین ساختمان‌ها در این خیابان وجود دارد و همین امر باعث شده است که به عنوان شلوغ‌ترین خیابان شناخته شود. ساختمان‌های معروفی از جمله ساختمان ایستگاه راه آهن، مرکز خرید اوروپیوم، و انواع مختلفی از آکادمی‌های هنری و نمایشی و فیلم در این خیابان وجود دارد. معماری‌های زیبا با قدمت تاریخی بسیار زیاد و بی نظیر توانسته خیابان را به عنوان معروف‌ترین خیابان تبدیل کند که هر ساله میلیون‌ها نفر گردشگر و توریست برای دیدن این خیابان جذب می‌شوند.

ساختمان‌های این خیابان بسیار زیاد هستن یعنی تعدادشان انبوه است و ارتفاع ساختمان‌ها بسیار زیاد است ولی در روز شما می‌توانید زیبایی خیابان را مشاهده کنید چون از نماهای بسیار زیبا و رنگی استفاده شده است. بسیاری از افرادی که علاقه خاصی به عکس برداری هستند می‌توانند در این خیابان عکس های بسیار زیبا و به یاد ماندنی بگیرند چون نمای ساختمان‌ها بسیار زیبا می‌باشد.

برای دریافت تور ارزان استانبول این مقاله را دنبال کنید!

خیابان کرالی

خیابان های معروف مجارستان خیابان کرالی از دیگر مشهورترین خیابان‌های مجارستان می‌باشد که بسیاری از افراد با این خیابان آشنایی دارند چون بسیار زبانزد است. در این خیابان شما می‌توانید گالری‌های بسیار زیاد و زیبایی را مشاهده کنید چون این خیابان با وجود گالری‌هایش مورد توجه افراد قرار گرفته و بسیاری از گردشگران هر ساله برای تماشای این گالری به این خیابان سر می‌زنند.

شما می‌توانید در این خیابان علاوه بر گالری، هرسال ده‌ها جشنواره و نمایشگاه مختلف را مشاهده کنید. نمایشگاه و جشنواره‌هایی که برگزار می‌شود متناسب با تمام سنین است و همین خلاقیت باعث شده که متقاضیان بسیار زیاد شوند چون این جشنواره‌ها جذابیت بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید انواع مختلفی از رستوران‌های محلی و بین‌المللی را در این خیابان مشاهده کنید که انواع مختلفی از غذاها را با طعم‌های بسیار خاصی پخت می‌کنند. در این خیابان مکان‌های بسیار زیادی برای استراحت وجود دارد و شما می‌توانید بر اساس سبک و سلیقه خود بهترین مکان را برای استراحت و خوشگذرانی انتخاب کنید.

اگر شما اهل گردش و تفریح هستید این خیابان بسیار مناسب است چون شما می‌توانید علاوه بر اینکه از رستوران‌ها و محل استراحت آن بهره‌مند شوید، از امکانات تفریحی بسیار زیادی که در این خیابان وجود دارد نیز استفاده کنید. وقتی شما وارد این خیابان شوید می‌توانید حس هنری و ادبی را حس کنید چون یک مرکز فرهنگی برای افراد است و حجم زیادی از اشخاص برای نویسندگی به این خیابان برای گرفتن آرامش، مراجعه می‌کنند.

خیابان واتسی

خیابان های معروف مجارستان خیابان واتسی یکی دیگر از خیابان‌های معروف به بوداپست می‌باشد. یکی از شاهراه‌های اصلی در این شهر بوده و سالانه حجم زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن و تماشای این خیابان سفر می‌کنند. وقتی شما وارد این خیابان شوید می‌توانید زیبایی آن را مشاهده کنید و در هر نگاه شما می‌توانید زیبایی شگفت انگیزی را مشاهده کنید چون در این خیابان رستوران‌ها و مغازه‌های بسیار زیادی وجود دارد و هر چیزی که نیاز داشته باشید به راحتی و در کمترین زمان و حتی با قیمت بسیار مناسبی در این خیابان پیدا می‌کنید.

شما می‌توانید مهم‌ترین برند و مارک‌های جهان را در این خیابان مشاهده کنید چون برند‌های بسیار زیادی از جمله: سواروسکی، منگو، نایکی، لاکوست و زارا فقط در این خیابان وجود دارد و شما نظیر آن را در هیچ جای دیگر نمی‌توانید مشاهده کنید و تمام اجناس کیفیت بسیار عالی دارند. شما برای سفر کردن می‌توانید این خیابان را در اولویت خود قرار دهید همچنین شما می‌توانید بهترین سوغاتی‌های مورد نظر خود را در این خیابان پیدا کنید.
این خیابان به میدان وروشمارتی ختم شده و این میدان یکی از معروف ترین میدان‌های این شهر می‌باشد. این خیابان بسیار شلوغ می‌باشد چون افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به رستوران‌ها و مراکز خرید سر می‌زنند و این امر باعث می‌شود که شما با یک خیابان شلوغ مواجه شوید. پهنای این خیابان بسیار زیاد است و از سنگ فرش‌های بسیار زیبا و با تنوع بالا استفاده شده و همچنین رنگ و لعاب بسیار زیادی در ساختمان‌ها به کار رفته است. این خیابان قدمت بسیار زیادی دارد و شما می‌توانید با مشاهده کردن ساختمان‌ها به قدیمی بودن خیابان پی ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خانه
ورود/ ثبت نام
تورها
اخذ ویزا