Rate this post
آَشنایی با کشور مجارستان

آَشنایی با کشور مجارستان

آَشنایی با کشور مجارستان مجارستان کشوری با تمدن و تاریخ منحصر به فرد در دل اروپا، با زبان و فرهنگی متفاوت و بی‌نظیر، مانند نگینی می‌درخشد و همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. معماری‌های افسانه‌‌ای باعث مسحور شدن افراد در زمان بازدید از سرزمین قلعه‌های سحرآمیز گردیده است.

معرفی کشور مجارستان
مجارستان کشوری سرسبز و تماشایی با طبیعتی خاص است که در قلب اروپا قرار گرفته است، کشوری با ۱۱۰۰ سال تاریخچه که حدود ۱۵۰ سال پیش مستقل شده و دارای فرهنگی معروف در بین فرهنگ‌های اروپایی است. مجارستان مملو از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است که مسافران را برای تفریح و گشت و گذار به سمت خود می‌کشاند. پایتخت این کشور اروپایی، شهر مشهور و توریستی بوداپست می‌باشد که دارای 118 چشمه آب گرم است، نکته قابل توجه این است که گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای درمان و تسکین بیماری‌های مزمن از طریق چشمه‌های آب گرمی که در تمام این کشور وجود دارند، وارد این کشور می‌شوند. جمعیت این کشور 10 میلیون نفر است. زبان رسمی مردم مجارستان، مجاری و واحد پول آن فورینت می‌باشد.

جالب است بدانید که از پیشگامان صنعت هتلداری می‌باشد، شاید به نظر برسد که در سفر، زمان کمی را در هتل به سر خواهیم برد ولی بهتر است که بدانید اقامتگاه نقش موثری در داشتن یک سفر به یاد ماندنی، ریلکس کردن و همچنین انجام تفریحات هیجان‌انگیز و استفاده از خدمات ویژه هتل دارد؛ همچنین اقامت در هتل‌ها سطح اول، حس خوبی به گردشگر منتقل می‌کند، بنابراین با سفر به مجارستان، با یک تیر سه هدف را نشانه می‌گیرید:

از مناظر مجارستان و طبیعت بکر آن لذت می‌برید.
در موفق‌ترین، با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین هتل‌های کل جهان اقامت خواهید داشت.
از فرهنگ و تمدن این کشور که آمیخته با سنت‌های جذاب و موسیقی است، به وجد خواهید آمد.

در سفر به مجارستان این نگرانی‌ها را نداشته باشید:
اصلا نگران نوع رفتار و برخورد مردم این کشور با گردشگران و افراد خارجی نباشید و از جشن‌های مختلفی که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کنند لذت ببرید.

اصلا نگران هزینه سفر خود نباشید، مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی از نظر قیمت هتل و رفت‌وآمد ارزان‌تر است.
اصلا نگران فصل مناسب سفر به کشور نباشین، چون در هر فصل زیبایی‌ها جاذبه‌های خاص خودش را دارد.

10 جاذبه گردشگری مجارستان
اگر تا به حال به اروپا سفر نکرده‌اید پیشنهاد ما به شما تور مجارستان است، زیرا با هزینه بسیار کمتر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، می‌توانید به این قاره دوست‌داشتنی سفر لوکس و خاطره‌انگیزی داشته باشید.

از بوداپست جذاب و جادویی گرفته تا طبیعت مجارستان که به شکل شگفتاوری خیره‌کننده است، هیچ نقطه‌ای را نمی‌توانید پیدا کنید که از زیبایی و رنگ، تاریخ، فرهنگ غنی این کشور خالی باشد.
بوداپست

هرکدام از شهرهای آن چه بزرگ چه کوچک برای بیننده، بسیار دل‌انگیز است، اما یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی مجارستان قطعا، پایتخت آن است که با پاریس نیز مقایسه می‌شود.

برای دریافت تور ارزان کیش این مقاله را دنبال کنید!

آَشنایی با کشور مجارستان

پارلمان یا مجلس مجارستان

آَشنایی با کشور مجارستان بوداپست، نه تنها از جمله جاهای دیدنی مجارستان بلکه از محبوب‌ترین شهرها در دنیا می باشد. این شهر از مکان‌های دیدنی متعددی برخوردار است که یکی از منحصر به فردترین آن‌ها ساختمان پارلمان می‌باشد. این ساختمان با چشم انداز بی نظیری که دارد مانند نگینی در این شهر می درخشد و توریست ها و گردشگران متعددی را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود می کشاند. پارلمان مجارستان، ساختمانی با معماری سبک نئو گوتیک و سومین پارلمان بزرگ جهان است. گنبد اصلی این ساختمان از فواصل دور نیز شما را برای بازدید از آن راغب خواهد کرد. چندین اتاق در این بنا به چشم می خورند که در خود مجسمه پادشاهان مجارستان را جای داده اند. این بنای زیبا در ساحل دانوب واقع شده است. با پیاده‌روی در امتداد گردشگاه ساحلی دانوب می‌توانید چشم‌اندازی وسیع از پارلمان را تماشا کنید.

برای دریافت تور ارزان چابهار این مقاله را دنبال کنید!

پارلمان یا مجلس مجارستان

قلعه بودا

آَشنایی با کشور مجارستان قلعه بودا، دژی سلطنتی نشسته در امتداد رود دانوب و بر فراز تپه قلعه (کستل هیل) از جاهای دیدنی مجارستان است. این دژ ابتدا در قرن سیزدهم ساخته شد و سپس چندین بار بعد از آن تحت گسترش و ساخت و ساز قرار گرفت. معماری قلعه بودا تاثیرات زیادی از معماری قرون وسطی، سبک باروک و مدرنیته را نشان می‌دهد. ساختمان عظیم و تاریخی که دارای طراحی فوق‌العاده و سحرآمیز است و وقتی از طبقات بالای این کاخ به بیرون نگاه می‌کنید، منظره جالبی را از رود دانوب به شما نشان می‌دهد.

برای دریافت تور ارزان استانبول این مقاله را دنبال کنید!

کلیسای ماتیاس

آَشنایی با کشور مجارستان کلیسایی که نماد گذشته باشکوه مجارستان که یکی از منحصر به فردترین کلیساهای قاره اروپاست، با قدمتی بیش از ۷۰۰ سال مراسم تاج‌گذاری زیادی را به خود دیده است، به طوری که حتی مراسم ازدواج پادشاه بزرگ مجارستان، ماتیاس هم در این کلیسا انجام شده است. این کلیسای بخاطر معماری سبک گوتیک و سفال های رنگی طرحدار روی سقف آن از محبوبیت زیادی برخوردار است. کلیسای ماتیاس در اصل در قرن سیزدهم ساخته شد ولی در قرن نوزدهم بازسازی شد و پنجره‌هایی با شیشه رنگی چشم‌گیر و یک محراب به آن اضافه شد.

برای دریافت تور ارزان قشم این مقاله را دنبال کنید!

کلیسای ماتیاس

شهر Egra

آَشنایی با کشور مجارستان بعد از بوداپست، بزرگترین شهر مجارستان است و در شمال این کشور قرار دارد و شهر مذهبی شناخته می‌شود که حتی در طراحی شهر نیز مشهود است زیرا کلیسا اپیسکوپال روی یک تپه ساخته شده و باقی شهر در اطراف آن رشد نموده است.

پارک شهر بوداپست

ورود به طبیعت مجارستان مانند قدم زدن در کارت پستالی نفیس و پوشیده شده از مخمل سبز است. وجود این طبیعت به همراه پارک شهر بوداپست، چه برای گردشگران چه برای اهالی شهر از کودکان گرفته تا افراد مسن، مکان بسیار محبوبی است. جاذبه‌های متعددی در این پارک قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به قلعه وایداهونیاد، باغ وحش بوداپست و چشمه آب گرم سیچینی اشاره کرد. همچنین شهربازی قدیمی شهر با نام پارک ویدام در این مکان قرار دارد. ویدام یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های اروپا شناخته می‌شود که دارای ۳۴ جاذبه، چهار رولر کوستر و یک جاذبه آبی است. رولر کوستر چوبی پارک ویدام از کهن‌ترین رولر کوسترهای اروپا به‌شمار می‌رود. دریاچه پارک شهر نیز در تابستان‌ها محل قایق‌سواری و در زمستان‌ها میزبان پیست اسکی روی یخ است.

پارک شهر بوداپست

گردشگاه تاگور

آَشنایی با کشور مجارستان این مکان در حواشی دریاچه بالاتون یکی از رومانتیک‌ترین جاهای دیدنی مجارستان
به شمار می‌آید. در روزهای زمستانی و حوالی کریسمس اگرچه هوا سرد است و با وجود اینکه درختان بدون برگ هستند و گل‌های کمی وجود دارد ولی مناظر دل‌انگیز، بازدیدکنندگان زیادی را به آن‌جا می‌کشاند.

پارک ملی اگتلک

یکی از مکان‌های به یاد ماندنی در سفر به مجارستان ، قطعا این پارک سرسبز خواهد بود.
اگتلک، یک پارک عادی نیست، تفریحات گسترده‌ای می‌توان انجام داد از جمله غار نوردی (280 غار شگفت‌انگیز)، مرکز اسب سواری، قایق سواری، دوچرخه سواری و مسیرهای طبیعت گردی و می‌باشد که برای گشت و گذار در آن ۴ تا ۵ ساعت زمان لازم است. اینجا فقط یک پارک ملی نیست بکه تفریحگاهی جذاب است که سالانه گردشگران زیادی را مبهوت شگفتی‌های خود می کند.

دریاچه هِویز

آَشنایی با کشور مجارستان این دریاچه در ۸ کیلومتری شهر Keszthely قرار دارد و بزرگ‌ترین چشمه آب گرم جهان است که امکان شنا هم دارد. دمای آب دریاچه‌ها از 24 تا 37 درجه سانتی‌گراد است که شنا در آن را به فعالیتی بسیار لذت‌بخش تبدیل می‌کند. جریان آب آنقدر سریع و مطلوب است که آب دریاچه هر 72 ساعت، بطور کامل عوض شده و همیشه تمیز می‌ماند. حیات گیاهی و جانوری این دریاچه به دلیل دما و ترکیبات شیمیایی خاص کاملا منحصر به فرد است. ترکیبات شیمیایی آب دریاچه شامل اسید کربنیک، کلسیم، منگنز، هیدروژن کربنات، ترکیبات کم گوگرد و همینطور اکسیژن در آب است به همین علت شنا در دریاچه برای کسانی که دچار بیماری های روماتیسمی و اختلالات حرکتی هستند مفید است و خیلی ها برای استفاده از اثرات شفا بخش این دریاچه به این محل می روند. پس از شنا در این آب‌های معدنی، شاید بخواهید در جنگل‌های اطراف آن پیاده‌روی کرده و یا در فستیوال و کنسرت‌های متنوع شرکت نمایید. هویز با آب و هوای شبه مدیترانه‌ای خود، هرساله توریست‌های زیادی به آن جذب شده و از مکان‌های محبوب در میان مسافران تور مجارستان است.

میدان قهرمانان

آَشنایی با کشور مجارستان هرو اسکوار یا میدان قهرمانان یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی مجارستان است که در سال 1896 به یاد هزارمین سالگرد پیروزی  مجار ساخته شده و به دلیل مجموعه مجسمه‌های 7 رهبر مجارستانی و قبرهای سربازان گمنام شهرت دارد. این میراث جهانی یونسکو جایی است که دو موزه هنرهای زیبا و قصر هنر در آن واقع شده است. این میدان، محل برگزاری بسیاری از رویدادهای پر اهمیت کشور بوده است.

فستیوال‌های مرسوم در مجارستان

رویدادها و جشنواره‌های مختلف و زیادی هر ساله در مجارستان برگزار می‌شود که برای مسافران بسیار جالب است. حتی برخی از گردشگران زمان سفر خود را با برگزاری فستیوال مورد علاقه خود تنظیم می‌کنند. در سفر به مجارستان می‌توانید در این رویدادها شرکت نمایید.

فستیوال بهاره بوداپست: جشنواره موزیک کلاسیک باله و اپراست که از ۵ تا ۲۲ آوریل در بوداپست برگزار می‌گردد. این رویداد بزرگترین و معتبرترین جشنواره فرهنگی در بوداپست است که بسیاری از طرفداران موسیقی کلاسیک، اپرا و جاز را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

فستیوال تابستانه بوداپست: مجموعه برنامه‌های فرهنگی شامل تئاتر، موزیک و کنسرت مخصوص کودکان و بزرگسالان از ۸ ژوئن تا ۳۰ آگوست در بوداپست برپا می‌باشد.

فستیوال موزیک  Sziget: این فستیوال موزیک پاپ و راک که یکی از بزرگترین جشنواره‌های موسیقی و فرهنگی در اروپا است، از سال ۱۹۹۳ برپا شده و از ۷ تا ۱۳ آگوست در بوداپست برگزار می‌گردد. بسیاری از علاقه‌مندان این نوع موسیقی در سفر به مجارستان در این فستیوال شرکت می‌کنند.

چنانچه قصد سفر به سرزمین معماری‌ها و قلعه‌های جادویی را دارید، می‌توانید با تور اقتصادی آژانس …. همراه شوید و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، فستیوال‌های پیش‌رو و فرهنگ آمیخته با موسیقی مجارستان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خانه
ورود/ ثبت نام
تورها
اخذ ویزا