Rate this post
جاذبه های دیدنی مجارستان

جاذبه های دیدنی مجارستان

جاذبه های دیدنی مجارستان : دیدنی های مجارستان بسیار است و دارای انواع مکان های دیدنی تاریخی ، طبیعی ، مذهبی و … می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود از سراسر دنیا جذب می کند. معمولا سفر های اروپایی دارای هزینه های زیادی می باشند اما به نسبت کشور های غربی قاره اروپا، کشور های شرقی همانند ترکیه و به خصوص استانبول یا مجارستان دارای هزینه های کمتری می باشند به همین دلیل است که مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته اند، زیرا در عین ارزان بودن دارای مکان های دیدنی و تفریحی زیادی می باشند و فرهنگ مجارستان بسیار غنی بوده که آشنایی با آن از نزدیک واقعا جذاب خواهد بود.

کشور مجارستان یکی از کشور های بسیار زیبای قسمت مرکزی قاره اروپا می باشد که دارای حدود ۹۰۵۳۰ کیلومتر مربع مساحت می باشد. این کشور از کشور هایی می باشد که دارای معماری خاص و منحصر به فرد می باشد. این کشور همچنین با اسلوونی ، کرواسی ، رومانی ، صربستان ، اتریش ، اوکراین همسایه می باشد.

همان طور که اشاره کردیم کشور مجارستان از کشور های توریستی در دنیا به حساب می آید و رتبه این کشور یازدهم در دنیا می باشد، به طوری که در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۶ میلیون نفر به این کشور سفر کرده اند و از مکان های دیدنی این کشور بازدید کرده اند.

پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر این کشور، شهر بوداپست می باشد که از مهم ترین شهر های توریستی این کشور می باشد و دارای مکان های دیدنی بسیاری همانند جاذبه های تاریخی ، مکان های طبیعی فوق العاده ، مراکز تفریحی مدرن و لوکس و … می باشد. در ادامه این مقاله بیشتر در رابطه با مکان های دیدنی مجارستان صحبت خواهیم کرد و بیشتر با شرایط سفر و همچنین خود کشور مجارستان آشنا می شویم .

null

آشنایی با مجارستان

آشنایی با جاذبه های دیدنی مجارستان می تواند که بیشتر به شما کمک کند که تصمیم بگیرید که آيا به این کشور سفر کنید و یا خیر، در این بخش به معرفی کوتاه کشور زیبای مجارستان خواهیم پرداخت. کشور مجارستان یکی از کشور های اروپایی می باشد که دارای مردمانی با فرهنگ و بسیار مهمان نواز می باشد، به طوری که فرهنگ غنی این کشور در کل اروپا سر زبان ها می باشد و از معروف ترین فرهنگ های این قاره به شمار می آيد.

کشور مجارستان دارای یکی از اصیل ترین معماری ها در کل دنیا می باشد، به طوری که دارای انواع بنا های بسیار زیبا می باشد که دارای ظاهر و معماری خیره کننده می باشند. این کشور به واسطه همین بناهای دیدنی و تاریخی و همچنین طبیعت بسیار بکری که دارد سالانه در تمامی فصول گردشگران زیادی را به خود می بینید و مقصد بسیاری از افراد از سراسر دنیا می باشد. این کشور یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو می باشد، همچنین عضو OSCE یا سازمان امنیت و همکاری در قاره اروپا و یا EU که همان اتحادیه اروپا می باشد نیز می باشد.

مجارستان یکی از کشور های حوزه شینگن نیز است و زبان رسمی این کشور مجاری می باشد و بیشتر افراد این کشور دارای دین مسیحیت می باشند. شهر زیبای بوداپست با اینکه دارای مساحت زیادی نمی باشد اما مکان‌های متعدد دیدنی و گردشگری دارد همانند انواع مکان های تاریخی که بسیاری از انها در میراث جهانی به ثبت رسیده اند و یا مناطق زیبا و منحصر به فرد طبیعی که بسیاری از انها در ذخایر زیست‌کره یونسکو به ثبت رسیده اند، به عنوان مثال دریاچه هویز که دومین دریاچه آب گرم بزرگ در جهان می باشد و ….

جاذبه های گردشگری بوداپست

جاذبه های گردشگری بوداپست

در جاذبه های دیدنی مجارستان می خواهیم بوداپست را در این بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد ، اشاره کردیم که این شهر از مهم ترین و مشهور ترین شهر های کشور مجارستان می باشد که دارای مناطق دیدنی زیادی می باشد که گردشگران زیادی را جذب خود کرده است ، برخی از معروف ترین انها عبارت است از :‌

۱ )‌ حمام های آب گرم سیچینی : یکی از جاذبه های گردشگری معروف شهر بوداپست Széchenyi Thermal Baths یا همان حمام های آب گرم سیچینی می باشد. به طور کلی در این شهر چشمه های آب‌گرم متعددی وجود دارد به گونه ای که حتی به این شهر لقب شهر آب‌گرم را نیز داده اند ، اما در بین تمامی این مراکز آب گرم حمام های سیچینی مشهور ترین می باشد. این حمام ها دارای یک معماری خیره کننده و خاص می باشند که اصلی ترین دلیل معروفیت کنار حمام های روباز می باشد. اگر به این کشور سفر کردید این حمام ها را حتما امتحان کنید .

۲ ) خانه اپرای مجارستان : Hungarian State Opera House یکی دیگر از مکان های دیدنی پایتخت مجارستان می باشد که در خیابان آندراسی قرار دارد و این بنا از نظر تاریخی و زیبایی دارای اهمیت زیادی می باشد.

۳ ) قلعه فیشرمن : Fisherman’s Bastion قلعه فیشرمن یا باستیون فیشرمن درارای چشم اندازه بسیار کمیاب و بی نظیر می باشد. این قلعه در سال ۱۹۰۲ در سبک نئو-گوتیک و نئو-رمانسک ساخته شده است. این قلعه به دلیل معماری بسیار زیبایی که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب می کند .

۴ ) بازار بزرگ سرپوشیده : بازار سرپوشیده بوداپست یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که در آن انواع محصولات به فروش می رسند. این بازار در سال ۱۸۹۷ تاسیس شده است و از قدیمی ترین بازار های این شهر می باشد . این بازار نیز دارای یک معماری خاص و بسیار زیبا می باشد .

۵ ) پل زنجیر : پل زنجیر یا Chain Bridge یکی از نماد های شهر بوداپست می باشد. موقعیت این پل به گونه ای است که دو قسمت بودا و پِست شهر را به یکدیگر وصل می کند. این پل هم از نطر معماری و هم از نظر تاریخی و همچنین دسترسی که به شهر می دهد دارای اهمیت می باشد .

10 جاذبه معروف مجارستان

10 جاذبه معروف مجارستان

جاذبه های دیدنی مجارستان بسیار زیاد است اما در این بخش به ۱۰ مورد از مشهور ترین انها اشاره خواهیم کرد و کوتاه انها را معرفی خواهیم کرد. این لیست ۱۰ تایی از جاذبه های معروف مجارستان شامل مکان های:

۱ ) قلعه بودا : به واسطه این پل است که به شهر بوداپست پاریس شرق می گویند. این قلعه دارای وسعتی بسیار زیاد و همچنین قدمتی طولانی می باشد و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است  و از مهم ترین بناهای کشور مجارستان می باشد.

۲ )‌ دریاچه بالاتون : در کنار جاذبه های تاریخی، کشور مجارستان دارای جاذبه های دیدنی طبیعی بسیاری می باشد که یکی از انها دریاچه بالاتون می باشد. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین اروپا می باشد که در این کشور دارای اهمیت ویژه ای می باشد، زیرا که این کشور از کشور های خشک می باشد و به آب آزاد دریا دسترسی ندارد .

۳ ) شهر اِگر  : این شهر دومین شهر بزرگ مجارستان می باشد که در قسمت شمالی این کشور واقع است و دارای مناطق تاریخی و گردشگری متععدی می باشد و از شهر های مهم و توریستی این کشور به حساب می آيد .

۴ ) سوپرون  : از شهر های دیگر مجارستان شهر سوپرون می باشد. این شهر در دامنه کوه‌های شرقی آلپ قرار داد و دارای بیش از 115 مورد آثار باستانی می باشد. همچنین این شهر از معروف ترین شهر ها برای تولید شراب قرمز و سفید در این کشور نیز به شمار می آید . ۵

)‌ شهر پِچ  : این شهر معروف به شهر چندفرهنگی می باشد و در آن  نژادهای مختلفی با همدیگر زندگی می کنند و قدیمی ترین دانشگاه مجارستان در این شهر قرار دارد که در سال 1367 ساخته شده است . همچنین این شهر دارای مناطق تاریخی زیادی نیز می باشد .

۶ ) پارک ملی آگتلک : این شهر در قسمت شمال مجارستان قرار دارد و حدود سه ساعت از پایتخت فاصله دارد. ‌در این پارک بزرگترین غار استالاکتیک در اروپا قرار دارد و از مناطق مهم گردشگری در مجارستان به حساب می آيد .

۷ )‌ دریاچه هِویز : این درباچه بزرگترین درباچه آبگرم در دنیا است .

۸ )‌ دبرِس : این شهر نیز دارای آثار دیدنی بسیاری می باشد که حتی به عنوان مهم‌ ترین مرکز فرهنگی در اروپای شرقی شناخته می شود .

۹ )‌ پارک ملی هورتوباگ .

۱۰ )‌ شهر گیور .

اهل گشت و گذار و سفر هستید مقاله تور ارزان و مناسب کیش را دنبال نمایید
دیدنی های پرطرفدار مجارستان

دیدنی های پرطرفدار مجارستان

جاذبه های دیدنی مجارستان را در قسمت های قبل نیز بررسی کرده ایم، در حالت کلی به واسطه تاریخ طولانی و غنی که کشور مجارستان دارا می باشد ، این کشور دارای مناطق تاریخی بسیار زیادی می باشد به گونه که در تمامی شهرهای این کشور انواع بناهای تاریخی با قدمت های طولانی وجود دارد که همه دارای معماری های منحصر به فرد و خیره کننده می باشند.

همچنین این کشور دارای مراکز خرید متعدد، مدرن و قدیمی و یا پدیده های طبیعی بکر و شگفت انگیز می باشد که بازدید از انها می تواند که سفر خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

همچنین از دیگر مزیت های این کشور این می باشد که هزینه های سفر به نسبت دیگر کشور های اروپایی به خصوص اروپا غربی خیلی کمتر می باشد .

آب و هوای مجارستان

شرایط آب و هوایی مجارستان

بعد از اینکه با جاذبه های دیدنی مجارستان آشنا شدید خالی از لطف نیست که شرایط اخذ ویزای مجارستان را در این بخش به طور خلاصه ذکر کنیم ، به طور کلی برای دریافت ویزای توریستی کشور مجارستان باید ویزای شینگن را دریافت کنید.

مهم ترین مدارکی که برای دریافت ویزا نیاز دارید عبارت است از : اصل پاسپورت امضاء شده که دارای حداقل شش ماه اعتبار باشد، دو قطعه عکس جدید3.5*4.5 که برای حداقل سه ماه اخیر باشد، مدارک شغلی مورد نیاز که برای هر گروه شغلی متفاوت می باشد، مدارک مالی مورد نیاز که تمکن مالی شما را به سفارت ثابت کند، اصل و ترجمه شناسنامه و همچنین کارت ملی ، رسید هزینه های ویزا که پرداخت کرده اید ، بیمه مسافرتی ، رسید رزرو بلیط هوایپما برای رفت و برگشت و رزرو هتل برای مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید از مهم ترین مدارکی می باشد که ضروری است که در هنگام در خواست ویزا مجارستان به همراه داشته باشید.

اما سه شرط مهم که باید حتما دارا باشید تا درخواست شما ریجکت نشود عبارت است از :

۱ ) تمکن مالی : برای هر نفر حداقل باید که 200 میلیون تومان در هر حساب وجود داشته باشد .

۲ ) گردش حساب : علاوه بر تمکن مالی، شما باید که گردش حساب ۳ ماه اخیر را نیز به همراه داشته باشید .

۳ ) اقدام به صورت تور گروهی : امروزه به دلیل افزایش پناهنده به افرادی که تکی برای دریافت ویزا اقدام می کنند ویزا تعلق نمی گیرد، به همین دلیل باید که به صورت گروهی اقدام به دریافت ویزا کنید .

شرایط آب و هوایی مجارستان یکی از فاکتور های مهم می باشد که باید قبل از سفر خود به این کشور حتما به آن توجه کنید و با توجه به تفریحات و شهری که قرار است به آن سفر کنید مناسب ترین فصل از سال را برای سفر خود به کشور مجارستان انتخاب کنید.

به طور کلی کشور مجارستان دارای ۴ فصل می باشد که شرایط دمایی در انها متفات است، یعنی در تابستان هوا گرم و خشک می باشد ، در زمستان هوا تا حد زیادی سرد می شود و در پاییز و بهار هوا تقریبا معتدل می باشد . به همین دلیل می باشد که معمولا

گردشگرانی که قصد سفر به این کشور را دارند فصل های بهار و پاییز را انتخاب می کنند، به همین دلیل هزینه های سفر در این دو فصل به نسبت بیشتر می باشد .

 البته انتخاب تایم سفر عاملی می باشد که بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد به عنوان مثال افرادی که علاقمند به تفریحات زمستانی می باشند فصل زمستان برای انها مناسب ترین تایم می باشد و … .

 اگر عاشق سفر هستید پیشنهاد می کنیم مقاله تور قیمت مناسب تفلیس را دنبال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

خانه
ورود/ ثبت نام
تورها
اخذ ویزا